Joga terapeutyczna

prowadzący: Małgorzata Witecka – Grabowa

Praktyka skoncentrowana przede wszystkim na poprawnym sposobie wykonywania ćwiczeń, dostosowanym do indywidualnych potrzeb.
Charakteryzuje ją wolne tempo pracy i skupienie na szczegółach technicznych. Nie powoduje nadmiernego zmęczenia.
Kształtuje nawyki właściwej postawy i poprawnego oddechu. Oddziałuje w sposób prozdrowotny na wszystkie układy w ciele.

Poziom trudności: dla wszystkich

Yin Yoga

prowadzący: Aleksandra Szymańska

Spokojna praktyka jogi, która pomaga zwiększyć elastyczność, przynosi spokój i uwolnienie od stresu. W trakcie zajęć nie jest wykonywana duża ilość asan. W poszczególne pozycje wchodzi się na dłużej, dzięki czemu możliwe jest dotarcie do tkanek głębokich, w tym powięzi, stawów, a nawet kości. Yin joga nie tylko przynosi odpoczynek, ale również pomaga zachować na długo zdrowie fizyczne. To idealna praktyka na wieczór, aby zrelaksować się przed snem, odpocząć i rozciągnąć całe ciało.

Poziom trudności: dla wszystkich

Joga na dzień dobry

prowadzący: Małgorzata Miodońska

Na zajęciach stopniowo budzimy całe ciało. Zaczynamy od dłuższej rozgrzewki, której celem jest rozluźnienie wszystkich grup mięśni i stawów, zaktywizowanie układu krążenia oraz oddychania, pobudzenie przemiany materii oraz przygotowanie ciała do kolejnych ćwiczeń. Następnie przechodzimy do dynamicznej, ale nie powodującej wyczerpania praktyki asan, która angażuje całe ciało. Praktyka ta zwiększa witalność i daje energię do działania.

Poziom trudności: średniozaawansowani

Joga na dobranoc

prowadzący: Małgorzata Miodońska

Zajęcia łączą precyzję wykonywania poszczególnych pozycji z dynamicznymi przejściami pomiędzy kolejnymi asanami. Bazują na wykonywaniu ruchów połączonych ze sobą w harmonijną całość, zsynchronizowanych z oddechem. Praktyka prowadzi do całkowitego wyeliminowania napięcia w ciele i poczucia komfortu, obniżenia aktywności myślowej i emocjonalnej. Wpływa również na poprawę jakości snu.

Poziom trudności: średniozaawansowani

Joga nidra

prowadzący: Małgorzata Miodońska

To prosta praktyka, która polega na stopniowym rozluźnianiu ciała i wyciszaniu umysłu aż do całkowitej pasywności. W pierwszej części zajęć łagodne ćwiczenia przeplatane są okresami odpoczynku w celu wyciszenia układu nerwowego. Następnie, po przyjęciu wygodnej pozycji leżącej, przechodzimy do medytacji prowadzonej – mentalnej podróży po ciele i wizualizacji. Wtedy następuje głębokie odprężenie i regeneracja, które sprzyjają dotarciu do głębszych warstw świadomości i pracy z umysłem za pomocą afirmacji. Na zajęcia warto wziąć własną poduszkę i koc.

 

Poziom trudności: dla wszystkich

Joga dla trochę starszych

prowadzący: Małgorzata Miodońska

Zajęcia adresowane do osób w wieku 60+, które mają poczucie ograniczonej ruchomości oraz dyskomfortu w ciele, utrudniające funkcjonowanie na co dzień. Ćwiczenia mają charakter terapeutyczny, wykonywane są w sposób precyzyjny, z użyciem pomocy do ćwiczeń, w tempie oraz stopniu dostosowanym do możliwości osób starszych. Podnoszą ogólną sprawność organizmu, zwiększają siłę, wytrzymałość, zręczność oraz orientację przestrzenną. Poprawiają koncentrację i pamięć.

 

Poziom trudności: początkujący

Joga dla kręgosłupa

prowadzący: Aleksandra Szymańska

Praktyka nastawiona na wzmacnianie mięśni głębokich, odpowiedzialnych za stabilizację ciała, oraz na aktywację przepony, która również pełni funkcję podporową dla kręgosłupa.  Duży nacisk kładziony jest na budowanie poprawnych wzorców ruchowych. Regularna praktyka pozwala pozbyć się bólów kręgosłupa, zapobiec jego odkształceniom, wadom postawy i zwyrodnieniom. W trakcie ćwiczeń wykorzystywane są stosowne pomoce, tak by mógł ćwiczyć każdy, niezależnie od sprawności fizycznej.

 Poziom trudności: początkujący i średniozaawansowani

Joga dla firm

prowadzący: Małgorzata Miodońska

Zajęcia dostosowane do potrzeb konkretnej organizacji oraz uczestników. Mają charakter prozdrowotny i są odpowiednio ukierunkowane. Mogą zawierać w sobie elementy aktywizujące, wzmacniające i relaksacyjne oraz bazować na aktywnościach typu: zdrowy kręgosłup, joga ogólna, joga przy biurku, relaksacja mięśniowa, streaching, trening mięśni dna miednicy.

Poziom trudności: stosownie do zaawansowania grupy

Poznaj naszych nauczycieli!

Małgorzata Miodońska

Dyplomowany Instruktor Rekreacji Ruchowej o specjalności: Ćwiczenia Psychofizyczne w Oparciu o System Hatha-Joga w nurcie jogi akademickiej, Dyplomowany Instruktor Pilates. Uzyskała stopień nauczycielski Jogi Klasycznej z Elementami Ajurwedy i Marma Terapii (Nirmala Instytut Jogi i Ajurwedy i Devamber Institute of Vedic Science).

Uczestniczyła w szkoleniach i warsztatach z zakresu jogi, medytacji, prozdrowotnej aktywności ruchowej dla różnych grup wiekowych, rozwoju osobistego, redukcji stresu, muzykoterapii.

W swojej pracy łączy starożytną filozofię jogi z osiągnięciami współczesnej nauki. Zafascynowana neurobiologią i naturą ludzkiego umysłu.

Aleksandra Szymańska

Ukończyła kurs nauczycielski RYT 200 akredytowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Yoga Alliance oraz kurs nauczycielski z zakresu Zdrowego Kręgosłupa.

Absolwentka studiów podyplomowych Ajurweda – Holistyczna koncepcja zdrowia w GWSH, gdzie poszerzała swoją wiedzę o tematy związane z profilaktyką, zdrowym odżywianiem, aromaterapią oraz naturalnymi metodami leczenia.

Posiada III stopnie terapeutycznego oddziaływania wibracjami dźwiękiem mis tybetańskich i gongów w Instytucie Nadigong.

Małgorzata Witecka – Grabowa

Ukończyła studia podyplomowe „Joga w profilaktyce i terapii” w GWSP, gdzie zdobyła niezbędną wiedzę z zakresu anatomii i metodyki pracy z ciałem w praktyce jogi. Łączy uzyskaną wiedzę z doświadczeniem byłego zawodnika wyczynowego oraz własną dziesięcioletnią praktyką jogi. Uczy swoich podopiecznych, jak uczynić praktykę jogi bezpieczną, jak rozsądnie przekraczać własne granice, jak przestać traktować swoje ciało instrumentalnie i jak zintegrować je z oddechem, umysłem i świadomością.